Recomanacions d’en Leo

En Leo, la nostra mascota de la biblioteca, aquests dies està una mica avorrit i ha pensat que podem fer moltes activitats.

Tens el carnet de Biblioteca?

En aquest enllaç podeu fer-vos el carnet de la xarxa de biblioteques de Barcelona:

Si cliqueu a la imatge podreu llegir o descarregar-vos llibres del seu catàleg:

També podeu donar un cop d’ull a la pàgina web de Gènius. Tenen notícies, recomanacions i jocs:

Has llegit alguna revista o escoltat un conte en línia ?

Aquí us deixo un seguit d’enllaços a pàgines web on podeu descarregar llibres, llegir revistes o escoltar audiocontes per estar ben entretinguts i entretingudes. Podeu veure’ls clicant a sobre de cada imatge:

Tatano                                                Cavall Fort                                   Audiocontes d’El Tatano

T’apuntes a algun dels reptes literaris de l’Escola Gayarre?

Amb l’ajuda de la comissió de Biblioteca us he preparat “ELS REPTES LITERARIS DE L‘ESCOLA GAYARRE!”.

Voleu saber en què consisteix?

És un activitat oberta a tothom: alumnat, famílies, mestres, etc.

Us animeu a participar-hi? Envieu-me les vostres respostes a: biblioteca.gayarre@gmail.com

Repte nº1

Bon dia lectores i lectors!

Aquí teniu el primer repte! Esteu preparats?

Us proposo que penseu quin és el vostre personatge de ficció preferit. Perquè en teniu un, oi? Tothom ha volgut volar com Superman, tenir un cotxe com el de Batman o muntar en un asteroide com el Petit Príncep.

Podeu enviar-me un breu text, vídeo o dibuix explicant quin és aquest personatge, com és, en quins relats apareix… Ho podeu fer en català, castellà o anglès. També podeu buscar una imatge de la portada d’un llibre on aparegui i atrevir-vos a disfressar-vos com ell/ella.

Vinga, animeu-vos! Nois, noies, pares, mares, avis, àvies, tiets, tietes, cosins i cosines, veïns, veïnes, mestres de l’escola…tots podeu participar-hi.

Repte nº2

Teniu ganes de més reptes?

Busqueu llibres que tingueu per casa o dibuixeu la seva portada i feu-vos una fotografia com les de sota.

Repte nº3

Això no acaba aquí. Jo us he fet unes quantes recomanacions però segur que vosaltres també podeu compartir amb mi els llibres que més us han agradat, emocionat, divertit, etc.

Què us sembla si ens ho expliqueu? Grabeu-vos en un vídeo dient el títol i explicant de què va i per què us agrada el llibre que heu triat. Segur que així descobrirem noves històries que no coneixíem.

Podeu veure un exemple clicant a la foto de sota: