Aquest divendres 30 de setembre es portarà a terme l’acte inaugural de l’exposició “Cervell, ser vell i servei”. L’accés serà gratuït i podreu assistir-hi a la Lleialtat Santsenca (c/Olzinelles, 31).

La importància i complexitat d’aquest òrgan és l’objecte central de l’exposició “Cervell, ser vell i servei”, que s’endinsa al cervell des del punt de vista científic, biològic i artístic. La mostra és el resultat del procés d’aprenentatge de l’alumnat de l’Escola Gayarre en aliança amb l’IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya) durant el curs 2021-22 en el marc del Programa “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”. En ella, tal i com indica el títol de l’exposició, podreu aprendre com funciona aquest òrgan (cervell), quines són les conseqüències del seu envelliment (ser vell) i com interactua amb la resta d’òrgans per aconseguir un benestar i una salut òptima (servei). El camí recorregut per aprendre sobre el cervell ha sigut més fàcil i interessant gràcies a l’acompanyament de la Júlia Sala, investigadora de l’IBEC.

L’aproximació al cervell per part de l’alumnat de l’Escola Gayarre ha comptat també amb la col·laboració de la Fundació Joan Miró, a través de les educadores Mercè Jarque i Noemí Tomàs, l’acompanyament formatiu de Dimas Fàbregas, mestre i formador especialitzat en l’art com element transformador de l’educació.

L’escola Gayarre i l’IBEC treballen junts des de fa quatre anys per compartir experiències i aprendre plegats amb l’assessorament de Quique Vergara, educador ambientòleg. La ciència, a partir de processos d’aprenentatge com la indagació o l’experimentació, és el mitjà ideal per construir coneixement emprant el mètode científic. Aquesta aliança vol contribuir a promoure una ciutadania compromesa, justa i responsable per fer front als reptes de la societat d’avui i de demà.